גפני: "כשהיינו בקואליצייה הכלכלה פרחה"

    שלום בידרמן | צילום: אהרן לייבוביץ No Comments on גפני: "כשהיינו בקואליצייה הכלכלה פרחה"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה חמש הצעות חוק נוספות להתפזרות הכנסת, של סיעות יהדות התורה, ש"ס בל"ד ורע"מ תע"ל וקדימה.

    ח"כ משה גפני (יהדות התורה): כשהממשלה הזו קמה אמרתי שהיא לא תחזיק מעמד יותר משנה וחצי אבל לא באמת האמנתי לדברים של עצמי. לא חשבתי שזה יקרה כל כך מהר וברמה כזו של תיעוב בין ראשי הקואליציה. כנראה שזה מהקדוש ברוך הוא.לנו האופוזיציה שי תרומה מכרעת להפלת הממשלה וזה אומר שעשינו את עבודתנו.

    בתקופה שאנחנו כיהנו בתפקידים, לא הייתה צמיחה שלילית, מפעלים לא נסגרו. נעלי בריל, תע"ש, בשום פנים לא נתנו להם להיסגר למרות שאני לא בטוח שיש שם מצביעים של יהדות התורה. דיוג האשראי עלה כל הזמן, הצטרפנו לoecd. ניהלנו מאבק נגד הטייקונים ובסיעתא דשמייא הפכנו להיות מעצמת גז. הפכנו למדינה עשירה. עכשיו הפכנו לעניים עם פערים הולכים וגדלים בין עשירים לעניים.

    כשיש מישהו שלא יודע לטפל בשום דבר שנוגע למשפחה בישראל, מי שניצל את המצב הזה אלה הבית היהודי. כל מה שפגעו בנו הם לקחו לעצמם. מה הם חושבים שאנחנו נשתוק להם על זה?

    יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי: בחירות תוך שנתיים זה דבר גרוע, זה בזבוז כספים ובאופן טבעי היינו צריכים להצביע נגד. אבל למרות זאת הממשלה הזו קמה בחטא וקמה על בסיס הדרת מגזרים שלמים ועל בסיס החרמה ושיח של שנאה. גזרו גזרות קשות ביותר על המגזרים החלשים במדינת ישראל. ברית של אידאולוגיות שונות שמה שאיחד אותם זו השנאה ותיעוב כלפי השכבות החלשות. ממשלה שלא מייצגת בתוכה את השכבות החלשות אין לה זכות קיום. הגיע הזמן שהשיח יפסיק להיות שיח של שנראה. מבחינתנו כל הסיעות שנבחרו באופן דמוקרטי הם שותפים פוטנציאלים, אנחנו לא מחרימים אף אחד.

    לפני שבוע אמרתי כאן מעל דוכן הכנסת שיש לנו שני תנאי יסוד לכניסה לממשלה הבא – העלאת שכר המינימום והורדת המע"מ על מוצרי ייסוד ואני שמח לראות שמהר מאוד שר הכלכלה ביטל נסיעה כדי להעלות את שכר המינימום וראש הממשלה נזכר בהורדת המע"מ למוצרי ייסוד. זה השיח שאנחנו רוצים שיהיה.

    יו"ר בל"ד ח"כ ג'מאל זחאלקה: "כשממשלה נופלת אחרי שנתיים סימן שהיא נכשלה. אם מחפשים את הסיבות אלה לא רק הוויכוחים הקנטרניים אלא התמונה הכוללת. לדעתי הסיבה העיקרית היא הכישלון של נתניהו וממשלתו במלחמה על עזה. כל המטרות שהציבה הממשלה לא הושגו. כל הסקרים שנעשו בציבור בארץ הצביעו על כך שהרוב המכריע אמר שישראל לא ניצחה במלחמה וזה כישלון אדיר.
    נניח חס וחלילה שנתניהו היה מצליח במלחמה על עזה, ממשלתו לא הייתה נופלת. יש כאן מוסר השכל, כשאולמרט נכשל בלבנון ממשלתו הלכה וגם כאן נתניהו הלך ויש סיכוי גדול מאוד שהוא לא יחזור.
    המטרה של ליברמן זה שיהיה פחות ערבים וזה יספק את יצר הגזענות שלהם ולהשאיר שלטון הימין. אנחנו החלטנו להפוך את זה לבומרנג. אנחנו פועלים לניסיון לאחד את השורות ולרוץ כמפלגה אחת, אנשים רוצים את זה ואנחנו כהנהגה פוליטית נענים לרחשי הציבור ואני מאוד אופטימי. מי שלא רצה 11 ח"כים ערבים יקבל 15 ח"כים ערביים".
    במהלך דבריו עבר ח"כ זחאלקה לדבר בשפה הערבית לקול מחאתם של חברי כנסת מן הימין על כך שהוא מנצל את הבמה לצורך תעמולת בחירות.

    ח"כ אחמד טיבי (רע"מ תע"ל): הממשלה הזו הייתה אנדרוגינוס של אנשים שהתכנסו למכנה משותף נמוך יהיר וקיצוני. הממשלה הזו בלמה כל התקדמות מדינית, דחפה לגל חקיקה גזענית, פגעה בשכבות החלשות ובפריפריה. הממשלה הזו הונהגה על ידי ראש ממשלה מסוכן ובכנתו נגלתה לעיני כל ובשבועות האחרונים הוא התחיל אפילו להתחרות עם ח"כ מירי רגב.
    זו הייתה ממשלת הכישלון הטוטאלי. כשראש הממשלה מחק את המילה שוויון זה מאשרר את מה שאמרנו כל השנים שהביטוי יהודית ודמוקרטית זה אוקסימורון. בא נתניהו והוכיח שאני צודק.

    יו"ר קדימה ח"כ שאול מופז: זה סוף עידן הקיסרות של נתניהו. זיהיתי על פניו של ראש הממשלה ביום של ההצבעה על ישראל היום, שהוא נדהם מתוצאות ההצבעה והחליט על ממשלה אחרת. אין לו ולו הישג אחד שהוא יכול להצביע עליו. יתרה מזו הוא הצעיד את מדינת ישראל לאחור בכל תחומי החיים. העוני גדל, יוקר המחייה עלה, לא קודמה ולו בצעד אחד את סוגיית הדיור, המערכת הבין לאומית לא מאמינה לנתניהו וממשלתו, ונתניהו עשה כל דבר אפשרי כדי לדחות תהליך של משא ומתן לשלום. ראש הממשלה הצליח לפגוע בקשרים האסטרטגים חשובים ביותר.



    0 תגובות